Loke!

Publicerat: 2010-10-04 19:52:11
I lördags var det dop för Loke i Norns kapell, jag fick äran att bli Gudmor till honom och gav mig på att läsa en dikt! Hade läst den måånga ggr innan och förberett mig MEN när det väl var dags kom tårarna.. det gick verkligen inte att hålla dem inne.. Inte bra! Det vart ju inte lika bra då, de med lite sämre hörsel hörde ju inte vad jag sa i mitt svamlande..
Hur som helst.. den var fin och de fick höra den en ggn till senare på dagen! :)

Den lät såhär...

Vilket mirakel som kommit till vår jord,lille Loke har fötts och en ny människa jag fått mött!
Tänk vilken ära,att titeln gudmor få bära!
Som Gudmor vill jag vara ngt extra,och följa honom under tiden han kommer växa.
Jag vill finnas där som en hjälpande hand,och binda ett lite starkare band.
Lokes liv vill jag följa av omtänksamma själ,för jag har fått i uppgift att se till honom väl.
Och även i det tysta finns jag alltid kvar,för jag känner något särskilt till det gudbarn jag har.



 






Kommentarer ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback