Varför handlar allt om pengar??

Publicerat: 2009-03-18 22:06:22

Alla människor e ju så styrda av pengar, alla alla alla..
Å e man egen företagare snurrar pengar mer än mycket annat runt i huvudet hela tiden.. Folk pressas och sätts i dåliga situationer samtidigt som andra tjänar på de!!
Vart finns människors känslor ibland? E pengar värt mer än att människor mår bra!! Det verkar då så ibland..
Om man har överflödigt med pengar, mår man bra då?
Ja tror inte alls att livet handlar så mycket om pengar som folk faktiskt kan få det att verka.. pengar ger matriell lycka som egentligen inte är ärlig lycka.
Precis som de som köper sina barn istället för att visa omtanke och kärlek.. så fult, men så enkelt.. det dåliga samvetet är som bortblåst bara man fått köpa den docka till sitt barn som den så länge velat haft.. ja då behöver man inte jobba  och anstränga sig mer än så.
Pengar behövs men det är inte det viktigaste i livet och det är inte värt att spela på andra för att tjäna pengar!!

När jag stod å jobba med en j**la ställning på benet för att ja va rädd om jobbet och för att inte sätta jobbet och salongen på spel.. Vi pratade om det och kom fram till att det handlar ju om att ge och ta och att jag självklart kommer att få tillbaka för det.
Det enda jag fått från det e antagligen en längre läkningstid för att jag gick på för snabbt..
Jag har lärt mig att när det handlar om pengar och folk är pressade så struntar vissa helt i om man e nyopererad,sjuk eller har ont på något sätt..
Då är det bara företaget som e viktigt, tydligen, annars får man gå!!
Usch, kan bli så förbannad på det där.. å nu har ja skrivit av mig det å nu är det släppt.
Å jag hoppas att ja lärt mig nått av det här..

USCH för pengar ibland!!







Kommentarer ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback