Dag 1 sön 27/4-08

Publicerat: 2008-04-27 09:09:19
Klockan är ca 08.53 och jag har precis gjort iordning frukost och satt mig i soffan.
Tvn är på och jag förstår ungefär var 3e ord, men med lite eftertanke kan man ändå förstå..
Hur ska jag förstå kunderna?
Det är många ord som är långt ifrån svenskan, några ord som är närmare och en del som är identiska.
Min första dag börjadevid 06.30, mamma å pappa skulle åka hem till Dalarna igen.. de har hjälpt mig att köra hit mina saker, svårt att ta flyg när man är shopping-skadad=) å inget får lämnas hemma, den kan ju behövas vid något speciellt tillfälle.. och det skulle bli fruktansvärt om jag inte hade just den tröjjan, byxan eller vad det nu kan vara JUST då!
Jag vaknade av att jag grät över att inte så träffa dejsy på så länge, drömde alltså i verklighet=) om man kan säga så... Tog mig samman och peppade mig själv och påminde mig själv om varför jag gör det här.. Dejsy har det bra i Säter.
Slog på mobilen i hopp om att med.signalen skulle tjuta.. Och det gjorde den=) Från min käreste såklart!!
Kände lukten av sommarstuga och blev än en gång påmind om vart jag är.. i en stuga i västra Norge!

Riktigt fin natur runt omkring mig, 100-tals stugor och en massa hurtiga norrmän, ja ska lära mig av dem.. att också bli hurtig! Det finns ett gym,simhall,relax och motionsspår här i området så nu finns inga dåliga ursäkter längre!!

Det regnar ute, en dålig ursäkt.. som jag setat och funderat över ett tag.. haha!!
Men blir nog ett träningspass senare under dagen sedan ikväll ska jag träffa min nya chef och fru som kommer hit..
Jag hoppas att jag kommer att få börja jobba redan imorgon, ingen idé att skjuta på det!

Saknar redan alla mina vänner, syskon, familj, pojkvän och Dejsy!

Men vi ses snart igen!!

Stora kramar från mig!

Kommentarer ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback