Ännu en dag..

Publicerat: 2008-04-30 21:15:54

Ons 30 april=VALBORG i Sverige.
Ons 30 april= Fest fest i Norge utan något namn på dagen.

Men ja e hemma i hytta=)haha!
Blev erjuden att följa med med med tanke på att jag bor en bit utanför så var det svårt med bussar, sen var/är ja inte  sugen på å festa heller, var mer sugen på att åka hem å ta det lugnt för mig själv.. har jobbat så hårt idag oxå!
Tror ja har hunnit med 2 färgningar och ca 7 klippningar på ca 8 tim.. e rätt stolt=) ingen lugn stund där inte.. har kunden färg i håret som ska verka e man alltid öppen för en drop in kund.. Kul med mycke å göra men rätt slut efter dagens gång måste jag erkänna!
Har sett en massa "russar" som det kallas på stan i sogndal idag.. de är ungdomar som går runt i röda kläder som ser ut som målarkläder och festar och gör bus.. tydligen något man gör innan man går ut skolan, det pågår i ca 1-2 månader. Konstigt.. men kan tänka mig att det är en tid man verkligen kommer ihåg när man gått ut skolan sen.
När ja frågade en på jobbet varför de gick runt i sådana kläder svarade hon- du menar russar, -Va? e det Ryssar? svarade jag. Varför har dom såna kläder?
Hon började skratta och jag såg fundersam ut.. Jag har ju aldrig hört talas om nå Russar så man blir ju fundersam! Men det kan bli tokigt med språket ibland och även kulturen..
En kund ja hade idag hade nog en bra rolig stund.. hon tyckte att det var kul när ja inte forstod henne och inbillade mig lite vad hon sa, sen när ja frågade henne om hon menade såhär när hon sa så blev de en del missförstånd..osv.. bla bla bla..

Så.. e riktigt trött så de e inte långt till sängen.. sover som en gnu här.. så varmt,stort,tyst å skönt=) Men saknar min andre å tredje hälft!

Imån ska ja ta mig en springtur på morgonen,sen ska jag ut med en arbetskamrat och vandra i fjällen, så ber om fint väder,tack!
E ledig imån så ska ta vara på dagen..

Godnatt å hoppas ni alla har en trevlig Valborg=)
Puss&Kram


Kommentarer ♥
♥ Eva

Hej på dej! Majbrasan var ynklig å fyrverkeriet övar på några sekunder, så du missade inte nåt.Har gett Karin din blogg. Var det vackert på fjället? Hej så länge

2008-05-01 @ 13:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback