Brazilian keratin treatment!

Publicerat: 2011-02-16 22:24:28
Häromdagen kom en kund in till mig och ville ha lite råd ang sitt hår. Hon frågade mig om jag hört talas om någon med brazilian som skulle göra håret rakt och ge bättre kvalité. Jag har hört talas om det men inte fördjupat mig i det..
Så nu var det dags!
Brazilian Keratin treatment görs på (vad jag vet) en salong i Sverige. Det är en ny variant av rakpermanent och antifriss behandling som tillför collagen smat keratin till hårstrået. Behanlingen ger glans, mjukt och rakt hår och passar perfekt till ett skadat och torrt hår samt en person med lockigt,frissigt hår.
Behandlingen lät intressant och jag började ta reda på mer info..
Efter någon timmes läsande hittade jag på ett antal Före & efter bilder som såg mycket bra ut.
Dock hittade jag info om innehållet och produkten som används innehåller formaldehyd, detta ämne gör att keratinet går in i hårstrået när plattång används. Detta är ett ämne som många är allergiska mot och som även kan skapa allergi. Detta ämne är också Cancerframkallande och kräver både munskydd samt fläkt för att kunna användas.
Dessutom finns det inget bevis på hur det kan påverka hårbotten.
Formaldehyd är dessutom ett ämne som används vid konservering av lik!
Det låter som en skrämmande behandling och inget som jag kommer att vilja exprimentera med!
Så nu vet vi det!

Kommentarer ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback