Fotosession i helgen!

Publicerat: 2009-10-11 13:56:12

Har haft i uppdrag i helgen och även förra veckan att färga,klippa 3 modeller och även vara med under fotograferingen som ägde rum i lördags att styla samt sminka modellerna.

Den första fotograferingen var för ett företag i Borlänge som ska ha bilder till en produkt/klädes katalog.
Bilderna som togs var på 3 tjejer samt 1 kille som visade upp de olika klädesplaggen.

Mitt uppdrag var då att styla modellerna naturligt,kreativt och rockigt. Men dock inte för mycket då hår och make inte får ta över uppmärksamheten från kläderna.

Efter den delen var det dags för en modeplåtning, jag stylade samt sminkade om modellerna för att få ett annat uttryck samt framhäva frisyrer och maken och få mer attityd hos modellerna. Använde färgstarkare skuggor samt gjorde om håret för att få det mer passande till temat.

Till min hjälp hade jag min praktikant Anna-Karin=) vilket var jättebra då det var en del tidspress.

Bilderna kommer inom kort och kommer självklart att läggas upp här!

Det var superkul och fler liknande jobb väntar:)

// Lina


Kommentarer ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback