Påsken!

Publicerat: 2009-04-13 11:19:36

Påsken börjar gå mot sitt slut..
Å ja, man har väl ätit lite för mycket godis kanske.. Men tror ändå jag ätit mindre än jag brukat!
Helgen har fördrivits med underbart väder, god mat och trevligt sällskap.. och underbara vänner!

I lördags var det påskmat på vattugränd, bordet stod uppdukat med rostbiff,skinka,kalkon, pot gratäng, siller, ägg,massa gränsaker, annanas,meloner m.m.. och det åts väl lite mer än vanligt! Men det var jättegott.. Efter middagen var barnen, johan, daniel och linda ut och stötte kula.. blev självklart lite "vem är starkast" tävling mellan johan å daniel.. (inget de sa, men det kunde man se).. Om vem som kunde stöta längst.. Liam försökte sig på några kast även han, men kulan var inte i en vikt som passade han!
Jag och magnus tog oss en promenad ner mot ljustern och hade barnen med oss. Det skulle kastas sten, gunga och donas på vägen så det tog sin lilla tid.
Vi hann även med en tur i pappas Cab, ja, magnus  och pappa.. Bilder kommer på den!

Efter det var det tjejkväll hos Sofia, med spel och massa snacks..
Jag och fia var inga hejjare på spelet(vilda gester!?).. vi blev stressade redan innan vi skulle förklara så vi förlorade stort i andra omgången.
Efter det var det snack, snack,snack.. vi pratade om allt mellan himmel och jord, och kom fram till att vi börjar lika pensionärer.. Eller iaf att Siken längtar till hon blir pensionär:)

Kom hem vid 1 tiden så då var det bara å sova..

Tog sovmorgon igår och åkte till säter igen, jag och mamma skulle inreda min Morfars gamla frisersalong, för skoj skull och kanske även använda den någon gång.
Dom planerna hade vi ända tills vi öppnade dörren och såg hur mycket det var som behövdes göras.. Pappa har haft den som oljebod, och massa andra prylar, lampor osv..
Så det var för mycket för att pappa skulle veta var allt var om vi skulle göra om det.
Vi deppade lite.. men ryckte sedan upp oss och började sy klart mina gardiner:)
Fick även bilen städad både på insidan och utsidan, var behövligt kan jag lova.. Dejsy har ju inte lossat lite hår!
Så Idag ska gardinerna upp och det ska bli gammelrosa i köket=)

Kanske om ni har tur så kommer det bilder även på det=)

Ha en skön dag idag!!


Kommentarer ♥
♥ Anonym

2009-04-13 @ 11:40:02
♥ Sofia

Ja, det är nog jävligt trivsamt som pensionär men jag vill nog inte riktigt dit än ;)



Det var riktigt trevlig i lördags - vi får göra om det snart igen!

2009-04-13 @ 13:32:29
URL: http://fullkornsfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback