Midsommar Midsommar..

Publicerat: 2008-06-23 21:39:41
Midsommar är slut:/ tyvärr. Men för att inte deppa ihop helt så är den tillbaka igen nästa år, Tackålov.
Att fira midsommar är en tradition och att bryta traditioner går ju inte.. Inte i Linas värld.
Det ska vara sill i dill,färskpotatis, nubbesallad, lite blandade röror,ägg, kalkon och lite annat smått å gott.. En å annan snapsvisa sitter inte heller fel. En fördel är då oxå om man inte måste kära bil:) men ibland måste man ställa upp för laget!
Fredagen var i Stjärsund(sommarstugan) Med hela tjocka familjen med respektive+ lite annat folk. Vi stoppa å åt tills vi var redo för match i kubb, trots hårdträning var jag inte på topp:) Att spela med 30-talister gjorde inte saken bättre, haha!
Kvällen spenderades i skenshyttan.. Hos maria(majs) Där hade de festat på i några timmar så när jag skulle spela kubb och iaf försökte vara seriöst till en början stod folk och kastade från alla håll.. för att inte skilja mig från mängden lyssnade ja på min sambo, och sköt ner kungen:) Ida, jag e ledsen för det.
Sedan vart det lite brännboll, eller ska man kalla det "slag utan träff" Med andra ord, det var bara att lägga ner å sätta sig och disskutera ngt spännande istället:)

Lördag morgon och jag å magnus väntar på att ruset ska försvinna, jag å ida åker som pizzabud ut till skenshyttan å hämtar min bil och ja far sedan vidare mot pizza-huset=) Bakis mat och sedan hem till Magnus å äta innan vi åker på Mys-semester till Rörshyttan(stjärnsund) och här vart vi resten ev helgen och ända fram till måndag. Vi fiska, grilla och lattjade med fotbollen.. vi skulle kunna stå i evigheter när vi väl börjar.. Tyvärr dog min kamera tidigare den dagen.. men fick nog några kort som kommer snaart.. Håål ut..:)


Kommentarer ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback