Dag 2 avklarad:)

Publicerat: 2008-04-28 22:40:34
Nyss hemkommen från första dagen på jobbet..
Frank kom först å hämtade mig kl 10.00 sedan åkte vi till idrottstadion här i sogndal för att köpa idrottskort.. han ville att ja skulle komma igång med set sociala nu på en ggn så blir allt å kännas lättare..En vis man min chef=)
Så den anläggningen var int å leka med.. såg ut som kupolen.. NÄSTAN! men 3 ggr så liten kanske... men ändå stor för att vara en idrottsanläggning.. Där fanns alla möjliga pass, nytt gym, squash, fotbollsplan.. m.m
Så nu har ja kort där,det du Ida.. du ska inte tro att du blir starkare än mig.. haha=)
Ska inviga det imorgon då jag ska dit och köra pass ihop med en tjej på jobbet som heter Tonje..

Kl 11 var ja på salongen och satte ganska på en gång igång med att ta kunder..
Det gick över förväntan, med tanke på att klippningarna fick ta 30 min på herr å 40 min ca på dam. Men det går.. En fördel här är att man inte förstår språket så bra så man e mycket fokuserad på å klippa.. då spar man då tid kan ja säga! Men iofs så e det roligt å småprata lite oxå.. kommer att sakna det!
Kan nu för första ggn i mitt liv förstå de som kommer från utlandet och inte förstår ett ord av vad vi säger i Sverige.. vad de kan uppfattas konstiga.. tänk hur ja uppfattas? iofs så förstår de mig hyggligt men ja förstår dem sämre..
Kanske det blir bättre framöver.. eller så får de bli å låta klippningen tysta mun.

Hade ju oxå turen att komma första dagen till egenvården=) blev lite löshår denna ggn=) på höger sida.. så nu e ja ap-snygg:) haha..  Känner mig nöjd.. får se hur länge bara!!
Det måste vara jobbigt att vara tillsammans med en frisör? som man håller på med sitt hår hela tiden och hela tiden och varje vecka vill man höra hur snyggt det är..
Nån ggn kanske man stannar upp.. ger 110 till alla andra och tänker liiiite mindre på sitt eget.. sorgligt det lät då!! Men man kanske kommer till ett stadie då man inte e lika engagerad i sitt eget hår iaf.. hoppas jag=)

Så.. nu e snart första dagen gjord och imån har jag en ny dag att se fram emot..  för varje dag som går kommer det bara att kännas bättre å bättre med språket och de ja jobbar med tror jag!

Godnatt.. dags å krypa ner i hytta!
Puss puss!


Kommentarer ♥
♥ Ida H

Haha du är rolig du bruden!! Själv har jag legat på latsidan några dagar nu..Inte bra men men... Puss!

2008-04-29 @ 21:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback